FÉSZ Hello Food fogyasztói kutatás

2019. július. 12. | Szöllősi Réka

Hajlandóak vagyunk többet költeni a minőségibb élelmiszerre? Előnyben részesítjük a hazait, a kistermelőit, a környezettudatos csomagolásút? A tartósítószerektől vagy a cukortól tartunk jobban a feldolgozott élelmiszerekben? Egyáltalán: milyennek kell lennie egy élelmiszernek, hogy azt mondjuk, ezt megveszem!? Mi megkérdeztük, ti válaszoltatok.

A kutatásunk eredménye egyértelműen rámutatott, mit gondoltok a feldolgozott élelmiszerekről, miért és miben vagytok bizonytalanok, hol igényeltek nagyobb átláthatóságot, mélyebb tudást, iránymutatást. Most újra rajtunk a sor, hogy a közel 1500 kitöltés alapján megválaszoljuk a ti kérdéseiteket.

FÉSZ Hello Food fogyasztói kutatás

Miért vágtunk bele?

Minden párbeszéd egy kérdéssel kezdődik, ezért mi is így tettünk: kutatást indítottunk, hogy lássuk, milyen kérdések, fenntartások foglalkoztatnak titeket a feldolgozott élelmiszerekkel kapcsolatban, milyen területeken lenne a legnagyobb szükség arra, hogy hiteles információt, hasznos válaszokat adhassunk.

A Hello Food program célja ugyanis az, hogy segítsen eligazodni az élelmiszerekkel kapcsolatos, egymásnak sokszor teljesen ellentmondó, offline és online terjedő információk hálójában, ezáltal feloldja a feldolgozott élelmiszerekkel szemben kialakult bizonytalanságot, és a helyére bizalmat építsen. Hogy az élelmiszerekkel kapcsolatos tudatosság valódi tudatosság legyen.

Kit kérdeztünk meg?

Online kutatásunk teljesen nyitott volt, bárki csatlakozhatott. A kitöltők ugyanakkor túlnyomó részben a hölgyek voltak, a minta így reprezentálja a 15 éves és idősebb magyar női lakosságot: kor, iskolai végzettség és a település jogállása mentén.

Milyen témákat dolgozunk fel a válaszok alapján?

– mindent az élelmiszercímkékről – segítünk megérteni a jelöléseket, mert a kitöltők alig egytizede érezte úgy, hogy teljesen érti a címkén feltüntetett információkat és még ennél is kevesebben bíznak azokban

– mindent a csomagolásról – megmutatjuk az élelmiszerbiztonság és fenntartható jövő kapcsolatát, hiszen 10-ből 6 kitöltőnek fontos szempont az élelmiszerválasztásában a környezetbarát csomagolás

– mindent az élelmiszerek tartalmáról – a cukortól az E-számokon át az aromákig, mert a kitöltők 75%-a számára a fogyasztásra ajánlott élelmiszer legfontosabb jellemzője, hogy nem tartalmaz mesterséges összetevőt

– mindent a vásárlás helye és az élelmiszerekkel kapcsolatos bizalom kapcsolatáról – mert bár 4 nőből 3 jár szupermarketbe vásárolni, a legtöbben a saját készítésű és őstermelői élelmiszerekben bíznak

Bár a kutatás lezárult, a kérdéseiteket továbbra is várjuk a közösségi média felületeinken vagy emailben. Számítunk rátok!

Ugrás a lap tetejéreUgrás a lap tetejére